Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Αναγνώστες

Τετάρτη, 15 Απριλίου 2009

καινούργειο να 'ναι ή μεταχειρισμένο;

Πρώτα να ευχαριστήσω το Χάρη, εδώ στη Θεσσαλονίκη που βρίσκομαι, για τη βοήθειά και την υποστήριξή του στο palaiobibliopoleio.blogspot.com καθώς θα διαθέτει στο μέγα σοσιαλιστικό φωτοτυπίο(!!!) του τον κατάλογο. Όσοι είστε από Θεσσαλονίκη πεταχτείτε λοιπόν για τον κατάλογο αλλά και για τις φωτοτυπίες σας (έχει τις καλύτερες τιμές-έντιμα και μετά από ψάξιμο σας το λέω) στο:
Bandiera Rossa
Φωτοτυπίες-Δακτυλογραφήσεις-Βιβλιοδεσίες
Μελενίκου 25
τηλέφωνα: 2310 968184, 6984188586
angoleirinho@gmail.com
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Στο θέμα μας τώρα. Το να θες κάτι αχρησημοποίητο είναι ως ένα βαθμό λογικό καθώς δεν ξέρεις πάντα από που ακριβώς προέρχεται. Βέβαια υπάρχουν οι αντιρρήσεις από ανθρώπους που κινούνται στα όρια του μικροφοβικού. Όρια είναι και κάποιοι τα ξεπερνούν κιόλας. Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν είναι μικρή αλλά δεν απευθύνομαι σε αυτήν καθώς έχει πάρει τις "αποφάσεις" της.
Ό,τι και να έχει ένα παλιό ή μεταχειρισμένο βιβλίο, δεν είναι πηγή αρρώστειας-μικροβίων και δε συμμαζεύεται. Αυτό είναι ντεφάκτο και δε σηκώνει συζήτηση. Οι πιθανότητες να έχουν επιζήσει πάνω σε βιβλία, σκονισμένα και σαρακοφαγωμένα μέσα σε υγρά υπογεια, βάκυλοι φυματίωσης έχουν πλέον ελαχιστοποιηθεί εντελώς (όπως και τα εν λόγω υπόγεια) και άμα είναι κανείς τόσο "άπιστος" και αβέβαιος, ας βγάλει το ύποπτο βιβλίο μια ηλιόλουστη μέρα για κανα τρίωρο στο μπαλκόνι του.
Από 'κει και πέρα έχουμε και αυτούς τους τύπους που θέλουν το βιβλίο σε άψογη κατάσταση, χωρίς μουτζούρες και να είναι υπογραμμισμένο κτλ κτλ κτλ...
Ο απαιτητικός καταναλωτής δικαιούται να υπάρχει καθώς, όπως μου έλεγε κάποτε ένας παλιός έμπορος γραμματοσήμων εδώ στη Θεσσαλονίκη "άμα ο πελάτης θέλει μπλε φράουλες, θα του φέρεις μπλε φράουλες".Διαφωνώ ξεκάθαρα και εξηγώ: πιά είναι η σχέση εμπόρου και καταναλωτή; Μια ξεκάθαρα ανταλλακτική σχέση που ο ένας βρήκε αυτό που του γυάλισε το μάτι, αυτό που έψαχνε καιρό και ο άλλος επι της ουσιάς το κορόιδο. Δε χρειάζεται να εξηγήσω πόσο αλλοτριωτικό είναι να βλέπεις τον άλλον "σα δραχμή" που λέγαν παλιώτερα. Και αντίστοιχα πως να βλέπεις τον άλλον σαν "αυτόν που έχει αυτό που δεν έχω και ΤΟ ΘΕΛΩ!!". Όχι , δεν περιμένω πριν βγείτε για ψώνια να διαβάσεται τι σημαίνει ιδιοκτισία στον καπιταλισμό απ'το Κεφάλαιο του Μαρξ ή από αλλού. Αυτού του είδους η σχέση έχει διαμορφώσει κάποιες κοινωνικές παθογένειες όπως η προαναφερόμενη. Περιμένω, λοιπόν να αντιληφθείτε το προφανές: η ουσία είναι αλλού, στο περιεχόμενο συγκεκριμένα, όχι στη μορφή. Θες ένα βιβλίο; Πάνε βρές το φίλε μου και αν είναι σκισμένο, τσαλακωμένο, υπογραμμισμένο δεν έχει καμιά σημασία. Διότι θες το βιβλίο για να το ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ, και όχι γιατι δεν έχεις μπιμπελό για τη βιβλιοθήκη σου και δεν ξέρεις με τι άλλο να τη διακοσμήσεις. Πήρες κάτι γιατί έχει μια αξία χρήσης για σένα και όχι γιατί δεν έχεις με τι να ασχοληθείς στη ζωή σου. Εκτός κι αν υπάγεσαι στην κατηγορία του συλλέκτη βιβλίων, που ακόμα κι εκεί δε θα συναντήσεις τέτοιες ιδιορυθμίες σε τέτοιο βαθμό (με τους συλλέκτες θα ασχολήθώ σε άλλο άρθρο αργότερα).
Και πάντα θα υπάρχει και ο παράγοντας τιμή. Το 20ευρο δεν έιναι εύκαιρο σε κάθε τσέπη για ένα βιβλίο. Έχουμε και κρίση επιπρόσθετα, να μην το ξεχνάμε. Τα δε καλά εξειδικευμένα βιβλία-μελέτες πάνω στην κοινωνιολογία και την ιστορία με θεματολογία ευρήτατου ενδιαφέροντος για όλους ξεπερνουν τα 30 ευρώ πλέον. Ας το ξανασκεφτούμε λοιπόν...

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου